Pro novou profesní dráhu Jana Svitavského ovšem nebylo určující, zda je zrovna na Mostecku nebo v Praze. „Byl to můj další životní krok, kterým jsem se chtěl posunout dopředu a naučit se něco nového,“ říká zakladatel nové franšízy v Mostě. Proč CENTURY 21? „U mě ani nebyla jiná varianta. Mám velkou výhodu, že mohu zblízka sledovat, jak rostou mí dva velcí kamarádi – Tomáš Hudeček, regionální ředitel ve společnosti 4fin, a Tomáš Martinovský, generální ředitel 4fin. Tito dva lidé stojí za mým vstupem do světa realit. Oni od začátku věří synergii 4fin a CENTURY 21 a taky mým kvalitám. Já věřím zase jim. Byla to snadná volba,“ vrací se k začátkům Svitavský.
Z fúze, kdy finančně-poradenská firma 4fin vloni v červnu koupila výhradní zastoupení světové realitní firmy CENTURY 21 v Česku, těží i Nikola Schwarzbachová. Do světa realit ji přivedl její manžel, Jan Schwarzbach, také oblastní ředitel ve společnosti 4fin. Začínala jako makléřka v pobočce 4fin reality a po čase dospěla k vlastní franšíze. „Přiznávám dobrovolně, že jsem měla trošku obavy z toho, že se v případě potřeby nebudu mít na koho obrátit, přeci jen práce franšízanta pro mě byla nová. Byla jsem ale příjemně překvapená. CENTURY 21 má super nástroje pro franšízanty i tým moc fajn lidí. Vždy se mám na koho obrátit. Na nic jsem ze startu nebyla sama,“ říká Schwarzbachová.
Kromě zázemí velké realitní sítě jsou pro majitele franšíz velkou přidanou hodnotou také konzultanti z 4finu. „Tady v Děčíně krásně funguje spojení finance a reality pod jednou střechou. Díky tomu klientům poskytneme komplexní servis a hladký průběh celého procesu. Další velkou výhodou jsou společná školení, která mi přináší vhled do světa financí, což je dnes při práci s klienty velmi důležité,“ dodává šéfka CENTURY 21 Indigo reality, jež působí v celém Ústeckém kraji a okolí.
Propojení CENTURY 21 a 4fin je jeden ze základních kamenů, na kterých staví i Jan Svitavský na Mostecku. „S tak velkou společností jako je 4fin jsme schopni klientovi nabídnout nejlepší financování na trhu, a právě ten o úspěchu franšízy rozhoduje. Pro klienty je prodej nemovitosti často životním obchodem. Proto je potřeba, aby celá transakce proběhla hladce, bezpečně a srozumitelně. Musím říct, že reference od stávajících klientů mě utvrzují v tom, že dělat práci kvalitně a srdcem je pro mě ten nejlepší recept na úspěch,“ dodává podnikatel z Mostu, který i přes strukturální znevýhodnění chudého regionu vidí hodně příležitostí: „Mostecko táhne spoustu investorů z celé republiky, kteří chtějí své peníze ochránit investicemi do nemovitostí. Každý týden mi volají lidé z různých koutů republiky, aby koupili jejich první investiční byt. Všechny upozorňuji, že to nemusí být tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. A považuji za nutné upozornit na specifika chudého regionu. Každého nájemníka proto pečlivě posuzujeme a prověřujeme spoustu parametrů, i když nikdy nemůžeme na 100 % garantovat, že bude naprosto spolehlivý.“
Konkurence realitních kanceláří je nyní na Mostecku veliká, ale často převažuje kvantita nad kvalitou. Pak se projevuje zázemí sítě CENTURY 21 a spolupráce s finančními poradci. „Naši výhodu vidím v kvalitní prezentaci nemovitostí. Většina makléřů také konkuruje cenou. Klienti, kteří vidí přidanou hodnotu naší práce, jsou pak ochotni zaplatit adekvátní provizi. Trh se tu kultivuje a mě těší, že jsme této změny součástí,“ dodává Svitavský. „Náš region je celkově specifický, ale má svůj potenciál. Jsme jednou z nejlevnějších lokalit v Česku, a díky tomu vnímám zájem investorů z dražších oblastí. Z tohoto pohledu jsou naše nižší ceny výhodou,“ dodává Schwarzbachová. Rozvoj své pobočky vidí optimisticky: „Na své služby dostávám velmi pozitivní zpětné vazby nejen od klientů a kolegů makléřů z jiných firem, ale také od pana advokáta, který rozhodně má co srovnávat. Co se týče zázemí, know-how a podmínek pro realitní makléře, rozhodně máme co nabídnout těm, kteří chtějí svou práci dělat v top kvalitě.“
Článek ze dne 28. listopad 2023