Jak to vše začalo?
Společnost založili realitní makléři Art Bartlett a Marsh Fisher, kteří v roce 1971 otevřeli svou první kancelář v Orange County v Kalifornii. Koncem sedmdesátých let už byla CENTURY 21 jedničkou na americkém realitním trhu, a to jak v objemu realitních transakcí, tak i nabízených služeb. „V letošním roce označil portál Entrepreneur Europe* společnost CENTURY 21 Real Estate za nejrychleji rostoucí franšízovou síť na světě. Takového výsledku si velmi vážíme. Zároveň je to pro nás závazek nejen být i nadále lídrem v expanzi, ale také udržet a nadále zvyšovat poskytovanou úroveň služeb,“ říká Tomáš Jelínek, ředitel společnosti CENTURY 21 Česká republika a dodává: „Hodnoty společnosti CENTURY 21 jsou založeny na proaktivním a lidském přístupu našich zkušených makléřů ke klientům. Jen profesionální makléř přesně pochopí klientovi potřeby, dokáže mu při prodeji nebo nákupu nemovitosti navrhnout to nejlepší řešení a je mu ve všech situacích spolehlivým partnerem. Důležitost tohoto vztahu jsme zakotvili i do oficiálního sloganu naší sítě – spolehlivé partnerství.“
Zajímavostí je, že již v roce 1987 se CENTURY 21 stává největší realitní sítí v Evropě, s 850 kancelářemi ve Francii. Než došlo k otevření první pobočky v České republice, mělo CENTURY 21 v Evropě kanceláře již ve 12 zemích, v počtu poboček Francii následovalo Portugalsko s více než 180 kancelářemi. Rok 1998 byl pro CENTURY 21 z pohledu expanze průlomový. Společnost se etablovala v Číně, na jednom z největších realitních trhů světa. „Značka CENTURY 21 v době, kdy ještě nepůsobila na Českém trhu, byla českým obchodníkům v realitách velmi dobře známá. Uvažovali nad tím, že kanceláře fungující pod takto silnou značkou, by mohly přinést celosvětové zkušenosti i nové možnosti při prodeji realit u nás. Vzniká tak realitní kancelář Reality 21, která se později spojuje s realitní kanceláří Bonus a 28. 11. 2008 tím oficiálně dochází k založení sítě CENTURY 21 v České republice,“ pokračuje Jelínek a dodává: „V tomto roce jsme rozšířili naši síť o více než 20 kanceláří, a v Evropě do naší rodiny přibyl nejen náročný německý, ale i velmi zajímavý Slovinský a Chorvatský trh, kde naši značku naleznete od nového roku.“
Z čeho se skládá náš etický kodex?
Za dobu našeho působení jsme přivedli k životu hned několik přelomových nástrojů, které přinášejí klientům lepší služby a také zvýšení prodejní ceny nemovitostí. Mezi ty nejzásadnější patřily:
- Závazek prodávajícímu: Jde o gentlemanskou dohodu o komplexních službách, poskytovaných klientům. Z dnešního pohledu to můžeme chápat jako etický kodex, do té doby nevídaný přístup ke klientům, který definoval morální základ chování realitní kanceláře vůči klientům a přístup k obchodu.
- Exkluzivní smlouva/služby: Smluvní vztah mezi klientem a makléřem založený na úspěšném způsobu řízení prodeje a tím i dosažení nejvyšší možné prodejní ceny.
- Homestaging: CENTURY 21 byla první síť realitních kanceláří, která začala tuto exkluzivní službu nabízet klientům zdarma. Jedná se o profesionální úpravu interiéru prodávané nemovitosti, která ji zatraktivní. Současně to znamená přelom ve způsobu prezentace nemovitostí.
- Technologie: CENTURY 21 neustále rozvíjí používané technologie a je leadrem v 3D prohlídkách, na které navazuje možností elektronických podpisů dokumentů, on-line prohlídek a dalších nezbytností v on-line prostředí, které jsme začali podporovat již před pandemií covid-19.
- Špičková Akademie: Celosvětově oceňovaný koncept vzdělávaní makléřů v realitách, rozvoj jejich znalostí a sdílení know-how. V rámci Akademie se konají také profesní zkoušky makléřů.
Článek ze dne 28. červenec 2021